יום שני, 1 בדצמבר 2008

על עצמי

על עצמי

שמי אֹרן גילאור בן 16, לומד בתיכון טכנולוגי עמל ב' פ"ת כיתה י"א במגמת ביוטכנולוגיה.

כאשר הגעתי לחטיבה הייתי חלק מנאמני המחשב, וניהלתי יחד עם המורה ענת עינבר את אתר בית הספר ופעלתי לשיפורו וטיפחו.
בכיתה ז' הוזמנתי לתוכנית "הקשר הרב דורי", אחרי הפגישה הראשונה ממש התאהבתי, חנכתי גימלאי!
ההרגשה הטובה שיוצאים אחרי שיעור כזה לא ניתנת לתיאור.
וזה בעצם היה המפגש הראשון שלי עם תחום ההדרכה.

המשכתי לחנוך גימלאים גם בכיתה ח', ובכיתה ט' התחלתי להדריך את הקבוצה כולה בשיעורים.

עברתי לתיכון – עמל ב' וגם שם הייתי פעיל בתחום החברתי, אך כמובן שלא שכחתי את חט"ב בן גוריון ובכיתה י' מיוזמתי ובאישורה ובתמיכתה של מנהלת חט"ב בן גוריון ברוריה גרשטיין. פתחתי את תוכנית הקשר הרב דורי בעצמי. חוויה משמעותית ששאבה ממני כוחות רבים אך גם סיפוק והנאה גדולים עוד יותר.

וכך גם השנה, כתלמיד כיתה י"א החלטתי לפתוח שני פרויקטים: הראשון בחט"ב בן גוריון – הקשר הרב דורי. ובתיכון עמל ב' – את התוכנית דור העתיד מצדיע לדור המייסדים.

על התוכניות – הקשר הרב דורי ודור העתיד מצדיע לדור המייסדים

תכנית "הקשר הרב דורי" הינה תכנית ערכית חינוכית הבונה גשר ערכי בין דורי , ומחזקת את מערכת הקשרים בין תלמידי ביה"ס לבין האוכלוסייה המבוגרת, באמצעות הסביבה הטכנולוגית.

בתכנית נפגשים התלמידים עם המבוגרים, ומלמדים אותם, בשלב הראשון מיומנויות תקשוב בסיסיות, שימוש בדואר אלקטרוני וגלישה באינטרנט. בשלב השני נבנית תכנית לתיעוד זיכרונותיהם של המבוגרים, תוך למידה ושימור המורשת היישובית קהילתית, הארצית והלאומית של מדינת ישראל.

המפגשים מזמנים דילוג יצירתי פורה ומפרה בו כל צד תורם מיתרונותיו לחיזוק הקשר הבין –דורי. למידה הדדית נוצרת באמצעות תהליך החקר החוויה המשותפת, כל אלה תורמים להבנה טובה יותר של בן הדור האחר ובכך יוצרים מערכת שורשית וערכית בחברה.

מטרת התכנית:

- צמצום פערים דיגיטליים בין הילדים למבוגרים

- קידום וטיפוח קשרי בית הספר עם הקהילה

- תיעוד ושימור המורשת הלאומית


תגובה 1:

  1. אורן יקר
    אנ לא מפסיקה להתפעל מעשייתך הבילתי פוסקת מהיצירתיות והמיקצועיות שלך
    אתה דוגמא ומופת למבוגרים רבים
    וזו רק תחילת דרכך, נכול לך עתיד ג ד ו ל
    תמי גרין
    רכזת ארצית תכנית הקשר הרב דורי

    השבמחק